سرنوشت فیلم های آینده دنیای سینمایی مارول در دست بیوه سیاه Black Widow

امتیاز دهید post

به نظر می‌رسد که استودیو مارول نقشه‌هایی در سر دارد. این کمپانی جدیدا اولین پیش‌نمایش فیلم بیوه سیاه Black Widow ساخته کیت شورت‌لند را منتشر کرده است. این فیلم، بیست و چهارمین ساخته دنیای سینمایی مارول و شروعی برای فیلم‌های فاز چهارم این کمپانی است. در این فیلم، ناتاشا رومنف در ادامه اتفاقات فیلم «کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی» (محصول سال ۲۰۱۶)، به دنبال پیدا کردن جواب سوالاتی در مورد گذشته‌اش است، این اتفاقات در نهایت آینده بلک ویدو را مشخص می‌کند.

همچنین بخوانید:
مارول در کامیک-کان سن‌ دیگو امسال از ۱۰ فیلم جدید خود خبر داد

البته ما الان می‌دانیم که ناتاشا در فیلم «انتقام‌جویان: پایان بازی» برای پیدا کردن سنگ روح، جان خود را فدا می‌کند. به همین دلیل انتخاب فیلمی در مورد این شخصیت برای شروع این مرحله از فیلم‌های مارول، به نظر تصمیم عجیبی می‌آید. با این وجود، استودیو مارول همیشه برنامه بلندمدتی در سر داشته است، پس شاید احتمال دیدن شخصیت بلک ویدو در آینده نیز وجود داشته باشد.

این پیش‌نمایش با مرور سریعی بر گذشته این شخصیت در فیلم‌های دنیای مارول شروع می‌شود و شاهد تبدیل شدن او از یک جاسوس به یک اونجر هستیم. صحنه تمرین ناتاشای جوان در اتاق قرمز، که قبل‌تر در فیلم «انتقام‌جویان: عصر اولتران» در سال ۲۰۱۵ دیده‌ بودیم را نیز بار دیگر در این فیلم می‌بینیم. به نظر می‌رسد که شورت‌لند قصد دارد با قرار دادن بخش‌های مرتبط با این شخصیت، هماهنگی فیلم‌ها را حفظ کند. در ادامه صدای تادئوس راس (با بازی ویلیام هرت) را می‌شنویم. در ابتدا به نظر می‌رسد که راس و ارتش آمریکا سعی در دستگیری ناتاشا دارند، اما صحبت‌های بین آن‌ها خبر از اتفاق دیگری می‌دهد. حتی ممکن است راس از ناتاشا در ماموریت خود حمایت کند. اما سوالی مطرح است که آیا هدف او پایان دادن به پروژه بلک ویدو و ابرسرباز روسی است و آیا ناتاشا بار دیگر مجبور است بین قهرمان بودن و جاسوس بودن یکی را انتخاب کند؟
قبل از این‌که به شخصیت‌های جدید بپردازیم، تفاوت بارزی از نظر ظاهری بین این فیلم و فیلم قبلی بلک ویدو دیده می‌شود.

درست است که صحنه‌هایی مشابه صحنه‌های اکشن همیشگی دنیای مارول نیز در این فیلم وجود داردِ، اما بیوه سیاه Black Widow از نظر فیلم‌برداری تفاوت زیادی با فیلم‌های ساخته جان فاورو، جاس ویدون و برادران روسو دارد. همه این کارگردانان در فیلم‌های خود به شکل گرفتن شخصیت بلک ویدو، که برای اولین‌بار در فیلم «آیرن‌من ۲» در سال ۲۰۱۰ حضور داشت، کمک کردند. بیوه سیاه Black Widow شبیه فیلم‌های کیت شورت‌لند است. ممکن است موضوع مهمی به نظر نرسد‌، اما باید به خاطر داشت که کوین فیج، رییس استودیو مارول ، کمی قبل‌تر اعلام کرده بود که فاز چهارم فیلم‌های مارول از نظر کارگردانی متفاوت خواهند بود. با توجه به کارگردانان جدیدی که با این کمپانی همکاری خواهند داشت، کیت شورت‌لند، کلویی ژاو، دستین دنیل کرتون، به نظر می‌رسد که مارول تصمیم دارد از سبک خاص فیلم‌هایش در گذشته فاصله بگیرد و فیلم‌هایی خلق کند که هر کدام ویژگی خاص خود را دارند.
یکی از نکات مهم فیلم، رابطه ناتاشا با “خواهر” خود، یکی دیگر از اعضای تعلیم داده شده اتاق قرمز به نام یلنا بلووا (با بازی فلورنس پیو)، است.

بیوه سیاه Black Widow

در داستان‌های مصور، پس از این‌که ناتاشا به ارتش آمریکا و گروه اونجرز می‌پیوندد، یلنا، بلک ویدوی جدید و یکی از شخصیت‌های شرور داستان است. این دو در گذشته به راحتی با هم کنار نمی‌آمدند اما در سال‌های اخیر گاهی، مخصوصا در مجموعه داستان‌های مصور کوتاه «شبکه بلک ویدو» نوشته جودی هوسر و با تصویرسازی استفان مونی، با یکدیگر متحد شدند. اما در فیلم این دو رابطه رفاقت و رقابتی با یکدیگر دارند. طرفداران تیزبین متوجه شده‌اند که در صحنه میز شام در این پیش‌نمایش، یلنا همان کتی را بر تن دارد که ناتاشا در «انتقام جویان: جنگ ابدیت» (محصول سال ۲۰۱۸) پوشیده بود، که نشان از رابطه دوستانه‌ی ادامه‌دار بین این‌دو است. امیدواریم که بعدتر ناتاشا این کت را به خاطر یادگاری از همکار کشته شده خود نپوشیده باشد، چرا که ادامه حضور فلورنس پیو در فیلم‌های دنیای سینمایی مارول اتفاق بسیار مثبتی خواهد بود.
با این‌که نمی‌دانیم فلش‌بک‌هایی از گذشته چطور در فیلم‌نامه جای دارند، اما مشخص است که ناتاشا و یلنا باید “به جایی که همه چیز از آن شروع شد” بروند. احتمالا منظور آن‌ها اتاق قرمز است.

بیوه سیاه Black Widow

پس از این صحنه بلک ویدو را می‌بینیم که با لباسی سفید از هلیکوپتر پایین می‌پرد. ناتاشا لباسی مشابه با این را در کتاب مصور «بلک ویدو: منشا کشنده» (۲۰۰۹) نوشته پل کورنل و با تصویرسازی تام رنی و جان پل لئون، پوشیده بود. صحنه‌ای نیز با حضور بلک‌ ویدوهای آموزش دیده‌ دیگر را می‌بینیم که البته مشخص نیست فلش‌بکی از گذشته است و یا جزوی از وقایع فیلم. اگر نقشه ناتاشا در دست گرفتن اتاق قرمز و یا مرکز سازمانی که بلک ویدوها را تربیت می‌کند باشد، هدف او از این‌کار چیست؟ از این پیش‌نمایش مشخص است که موضوع اصلی فیلم به گذشته ناتاشا برمی‌گردد، جزییات دیگری از فیلم‌نامه آن منتشر نشده است، حتی ممکن است بخشی از داستان به اونجرز روسی نیز مربوط باشد.
در سی دقیقه پایانی این پیش‌نمایش ابر‌سرباز روسی، الکسی شوستاکو (با بازی دیوید هاربر) که به نام رد گاردین شناخته می‌شود، را می‌بینیم. در داستان‌های مصور، رد گاردین همسر سابق ناتاشا است، اما در فیلم همسر سابق ملینا وستاکوف (با بازی ریچل ویسز) است. در داستان‌های مصور نام شخصیت ملینا آيرن‌میدن و یکی از شخصیت‌های شرور داستان است. اما در این فیلم او یکی از بلک ویدوهای سابق است و به نظر می‌رسد که الان در تیم ناتاشاست.

اسکارلت جوهانسون

البته احتمال تغییر عقیده دادن او نیز وجود دارد. ملینا در تحقیقات علمی جدیدی نقش داشته است، آیا ممکن است او تغییراتی در پروژه خلق بلک ویدوها ایجاد کرده باشد؟ و یا با توجه به اتفاقات داستان مصور «امپراطوری سری» نوشته نیک اسپنسر، آیا ممکن است ملینا در حال کلون کردن بلک ویدوهای دیگری باشد؟ماه‌هاست که طرفداران دنیای سینمایی مارول منتظر دیدن فلورنس پیو در نقش بلک ویدو جدید و بازنشستگی اسکارلت جوهانسون از این نقش هستند. قسمت اول خواسته آن‌ها عملی شده است، اما به نظر می‌رسد جوهانسون در نقش ویدویی مرگبارتر و قوی‌تری ماجراهای خود را، شاید با نام رد ویدو، ادامه دهد. اتفاقات و ماجراجویی‌های جالبی در این فیلم که تماما در مورد این شخصیت جالب، رازها و دنیای اوست، در انتظار طرفدارانش است. در ماه می سال ۲۰۲۰ متوجه خواهیم شد که کدام یک از رازهای بلک ویدو در این فیلم آشکار خواهد شد و باید منتظر چه اتفاقات دیگری در باقی فیلم‌های مرحله چهارم دنیای سینمایی مارول باشیم.
این مطلب از نوشته ریچارد نیوبی در سایت هالیوود ریپورتر گرفته شده است.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

نوشته سرنوشت فیلم های آینده دنیای سینمایی مارول در دست بیوه سیاه Black Widow اولین بار در بلاگ نماوا. پدیدار شد.

مطالب مرتبط