باکس آفیس آخر هفته: Jumanji 2 با فروش بالایی اکران شد، Richard Jewell به گل نشست

امتیاز دهید post

آخرین فیلم بزرگ سونی در پایان سال به نام «جومانجی: مرحله‌ی بعد» در باکس آفیس پیش از تعطیلات سال نو، فروش جذابی را رقم زد و با اکران ۶۰.۱ میلیون دلاری، عملکردی بسیار فراتر از انتظارات از خود نشان داد.
قسمت دوم این مجموعه فیلم با درخشش دواین جانسون و کوین هارت به راحتی توانست صدرنشین جدول باکس آفیس آمریکای شمالی شود، و برخلاف عناوین بسیاری که در این آخر هفته اکران شدند، مانند «ریچارد جول» به کارگردانی کلینت ایستوود، و «کریسمس سیاه» که هر دو با فروش اندکی اکران شدند، سلطه‌ی خود را حفظ کند.

«جومانجی ۲» در خارج از آمریکا ۸۵.۷ میلیون دلار دیگر فروخت (این فیلم در آخر هفته‌ی گذشته در برخی مارکت‌ها اکران شد)، و «منجمد ۲» را تا پایان روز یکشنبه با جمع فروش خارجی ۱۵۲.۲ میلیون دلار و جمع فروش جهانی ۲۱۲.۸ میلیون دلار، به زیر کشید. در حالی‌که این فیلم در چین و کره‌ی جنوبی به مشکل خورد، اما در انگلستان با ۱۲.۶ میلیون دلار با قدرت اکران شد، و در آلمان هم ۸.۹ میلیون دلار فروخت.
با ورود به آخر هفته، سونی محافظه‌کارانه پیش‌بینی کرد که «جومانجی ۲» با ۳۵ میلیون دلار فروش در داخل آمریکا اکران خواهد شد، در حالی‌که اکثرا معتقد بودند این فیلم بین ۴۰ تا ۵۰ میلیون دلار فروش خواهد داشت. این فیلم که امتیاز A- در سینمااسکور از مخاطبان خود دریافت کرده است، توانست از بلای خسته‌کننده شدن قسمت دوم، که گریبان‌گیر مجموعه‌فیلم‌های زیادی در امسال شده است، جان سالم به در ببرد، و در عین حال با افزایش ۲۰ درصدی فروش از جمعه تا شنبه نشان داد که توجه خانواده‌ها را به خود جلب کرده است.

اواسط دسامبر به خاطر تعطیلات پیش رو و آماده شدن برای جشن‌ها و مراسم سال نو، معمولا شاهد اکران‌های بزرگ در باکس آفیس نیست؛ البته به جز فیلم‌های «جنگ ستارگان». در عوض، فیلم‌های اکران شده در این بازه‌ی زمانی روی ادامه‌دار بودن فروش در طول کریسمس و تعطیلات حساب می‌کنند؛ زمانی که بچه‌ها و دانشجوها تعطیل هستند و اوقات فراغت زیادی دارند.
این بار، قسمت اخیر مجموعه فیلم «جومانجی» یک هفته پیش از «جنگ ستارگان: خیزش اسکای‌واکر» اکران شد، در حالی‌که «جومانجی: به جنگل خوش آمدید» در تاریخ ۲۰ دسامبر سال ۲۱۰۷ روی پرده‌های سینما آمد و با ۳۶ میلیون دلار فروش اکران شد، در حالی‌که یک هفته پیش از آن «جنگ ستارگان: آخرین جدای» با ۲۲۰ میلیون دلار فروش اکران شده بود.

با ورود به آخر هفته، هر دو فیلم «کریسمس سیاه» و «ریچارد جول» انتظار اکرانی با فروش حدود ۱۰ میلیون دلار را داشتند.
در عوض، «ریچارد جول» با وجودی‌که امتیاز A در سینمااسکور به دست آورده است، تنها ۵ میلیون دلار در اکران خود فروخت و به گزارش کام‌اسکور، و بدون در نظر گرفتن تورم، تبدیل به دومین اکران ملی افتضاح در میان فیلم‌های کلینت ایستوود، پس از «برانکو بیلی» در سال ۱۹۸۰ شد. آن فیلم در اولین آخر هفته‌ی خود تنها ۳.۷ میلیون دلار فروخته بود.
«کریسمس سیاه» — که زمان‌بندی اکران خود را در روز جمعه، سیزدهم دسامبر تنظیم کرده بود — با فروش تخمینی ۴.۴ میلیون دلار اکران شد، و با دریافت امتیاز D+ در سینمااسکور نشان داد که در جلب رضایت تماشاگران جوان ناکام بوده است.

خبر خوب این‌که این فیلم یونیورسال و بلوم‌هاوس بودجه‌ی تولیدی برابر تنها ۵ میلیون دلار پیش از تبلیغات داشته است.
«منجمد ۲» با ۱۹.۲ میلیون دلار فروش در جایگاه دوم قرار گرفت و جمع فروش جهانی خود را به بیش از ۱ میلیارد دلار رساند (این فیلم در آخر هفته‌ای که گذشت ۵۵.۷ میلیون دلار در خارج از آمریکا فروخت).
«چاقوکشی» با ۹.۳ میلیون دلار فروش در داخل آمریکا به جایگاه سوم راه یافت و نامزدی دریافت جایزه‌ی بهترین فیلم کمدی یا موزیکال گولدن گلوب را به دست آورد. این فیلم رایان جانسون با ۱۳.۶ میلیون دلار فروش در خارج از آمریکا، توانسته است ۱۶۲.۲ میلیون دلار برای لاینزگیت و ام‌آر‌سی درآمد داشته باشد.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

نوشته باکس آفیس آخر هفته: Jumanji 2 با فروش بالایی اکران شد، Richard Jewell به گل نشست اولین بار در بلاگ نماوا. پدیدار شد.

مطالب مرتبط