پیشبینی برندگان سینمایی جوایز گلدن گلوب ۲۰۲۰

امتیاز دهید post

مراسم اهدای جوایز فیلم ۲۰۲۰ با اعلام نامزدهای هفتاد و هفتمین مراسم گلدن گلوب رسما کار خودش را شروع کرد. این مراسم که هم در بخش آثار تلویزیونی و هم آثار سینمایی فعالیت می‌کند، پنجم ژانویه در بورلی هیلز برگزار خواهد شد. کمدین ریکی جرویز برای پنجمین سال مجری این برنامه که از ان‌بی‌سی پخش خواهد شد، است.
مراسم گلدن گلوب توسط انجمن مطبوعات خارجی هالیوود داوری می‌شود که گروهی ۹۰ نفره از خبرنگارانی هستند که برای خبرگزاری‌های خارج از آمریکا در حوزه‌ی سینما و تلویزیون فعالیت می‌کنند.

همچنین بخوانید:
پیشتازی نتفلیکس در هفتاد و هفتمین دوره گلدن گلوب

این به این معنا است که بسیاری از این افراد آمریکایی نیستند، موضوعی که گاها در برخی مراسم جوایز بی‌طرفی در انتخاب برندگان را زیر سوال می‌برد.
گلدن گلوب فصل مراسم را با چیزی شبیه به یک مهمانی بزرگ و سرگرم‌کننده شروع می‌کند و یک ماه بعد اسکار شکل رسمی‌تری به این فصل جوایز می‌دهد. از نکات مراسم گلدن‌ گلوب دسته‌بندی‌های خاص خودش مثل درام و کمدی یا موزیکال است. این هفته نامزدهای گلدن گلوب امسال معرفی شدند و ما نیز تحلیل و پیش‌بینی‌های خودمان از برندگان هر بخش را نوشته‌ایم.

بهترین فیلم خارجی

The Farewell (A24، چین
Pain and Glory (Sony ، اسپانیا
Portrait of a Lady on Fire (Pyramide Films، فرانسه
Parasite (CJ Entertainment، کره
Les Misérables (BAC Films، Amazon، فرانسه

پیش‌بینی ما: جای تعجب ندارد که گلدن گلوب که جوایز آن توسط انجمن مطبوعات خارجی هالیوود انتخاب میشود توجه ویژه‌ای به فیلم‌های خارجی داشته باشد. البته این بار انتخاب در این دسته باید کار بسیار ساده‌ای باشد، چرا که فیلم «انگل» کارگردان بونگ جون-هو به شدت مورد توجه قرار گرفته است. این اثر جون-هو در مورد طبقات‌ اجتماعی، طمع، تفاوت سطح مالی افراد، در دنیا حسابی سر و صدا به پا کرده است.

بهترین موسیقی غیراقتباسی فیلم

دنیل پمبرتون (Motherless Brooklyn)
الکساندر دسپلت (Little Women)
هیلدور گودنادوتیر (Joker)
توماس نیومن (۱۹۱۷)
رندی نیومن (Marriage Story)

پیش‌بینی ما: رقابت جالبی میان نیومن‌ها در این بخش شکل گرفته است-توماس برای «۱۹۱۷» و رندی هم برای «داستان ازدواج»، کار هر دوی آن‌ها آنقدر خوب بوده است که نامزدی گلدن گلوب را به همراه داشته باشد. اما به نظر من آهنگساز ایسلندی هیلدور گودنادوتیر برای آهنگ بی‌نظیر «جوکر» که نمایاناگر شخصیت واکین فینیکس به عنوان مردی که به سمت تباهی و سردرگمی مطلق می‌رود است، برنده‌ی این بخش خواهد بود.

بهترین آهنگ غیراقتباسی فیلم

(Beautiful Ghosts (Cats، نوشته‌ی تیلور سوئیفت و اندرو لیوید وبر، با اجرای تیلور سوئیفت
(I’m Gonna) Love Me Again(Rocketman)، نوشته‌ی التون جان، با اجرای تارون اگرتون
(Into the Unknown (Frozen II، نوشته‌ی کریستین آندرسون-لوپز و رابرت لوپز، با اجرای ایدینا منزل
(Spirit (The Lion King، نوشته‌ی ایلیا سلمان‌زاده، لابرینت و بیانسه، با اجرای بیانسه
(Stand Up (Harriet، نوشته‌ی سینتیا ارویو و جاشوآ برایان کمپبل، با اجرای سینتیا ارویو

پیش‌بینی ما: مطمئن هستم آهنگ السا در «منجمد ۲» برنده‌ی این بخش بوده و از تمام رقبا که شامل آهنگ تیلور سوئیفت فیلم «گربه‌ها» می‌شود نیز جلو می‌زند.

بهترین بازیگر نقش مکمل مرد در یک فیلم

برد پیت در فیلم تارانتینو - گلدن گلوب

تام هنکس (A Beautiful Day in the Neighborhood)
آنتونی هاپکینز (The Two Popes)
آل پاچینو (The Irishman)
جو پشی (The Irishman)
برد پیت (Once Upon a Time in Hollywood)
پیش‌بینی ما:
برد پیت پیش از این پنج بار در این بخش نامزد دریافت جایزه شده است و یکبار این جایزه را به خانه برده است ( برای فیلم «۱۲ میمون»). همه عاشق پیت هستند، همه شخصیت «روزی روزگاری در هالیوود» را دوست دارند و همه شخصیت او را در این فیلم دوست دارند. پشی و پاچینو نیز به احتمال زیاد باعث شکسته شدن رای‌های «مرد ایرلندی» می‌شوند. هاپکینز به طرز غیرمنتظره‌ای در نقش پاپ بندیکت در «دو پاپ» سرزنده و بامزه است، با این حال فکر نمی‌کنم این نقش و این فیلم بتواند رای کافی جمع کند. هنکس نیز ممکن است برای بردن جایزه‌ی نقش مکمل زیادی بزرگ باشد. به نظر من جایزه را برد پیت به خانه خواهد برد.

بهترین بازیگر نقش مکمل زن در یک فیلم

شیادان 2019 سینما -گلدن گلوب

کیتی بیتز (Richard Jewell)
آنت بنینگ (The Report)
لارا درن (Marriage Story)
جنیفر لوپز (Hustlers)
مارگو رابی (Bombshell)
پیش‌بینی ما:
احتمالا رقابت نهایی میان لوپز و درن باشد، اما به نظر می‌رسد لوپز نقش پررنگ‌تری در فیلمش داشته است و گزینه‌ی محتمل‌تری برای برد این جایزه به نظر می‌رسد. اما اگر کسی می‌توانست یک جایزه را فقط بر اساس یک صحنه ببرد، رابی جایزه را برای «بمب‌شل » می‌برد. آن هم برای صحنه‌ای که از شخصیت او خواسته می‌‌شود در مقابل مدیر فاکس نیوز راجر آیلز (جان لیسگو) مصاحبه بدهد، مصاحبه‌ای که بعد از آن دنیای او از این رو به آن رو می‌شود.

بهترین بازیگر مرد در یک فیلم موزیکال یا کمدی

تارون اگرتون راکنمن بدترین فیلم های 2019 - گلدن گلوب

دنیل کریگ (Knives Out)
رومن گریفن دیویس (Jojo Rabbit)
لئوناردو دی‌کاپریو (Once Upon a Time in Hollywood)
تارون اگرتون (Rocketman)
ادی مورفی (Dolemite Is My Name)
پیش‌بینی ما:
این قسمت جایی است که گلدن گلوب کمی عجیب می‌شود، فیلم‌ها را در دسته‌بندی‌های عجیب قرار داده و به اجبار دو دسته‌بندی نامربوط مثل موزیکال و کمدی را در یک گروه قرار می‌دهد. به نظر مسخره می‌آید که بخواهیم دسته‌بندی “موزیکال یا کمدی” داشته باشیم. به هر حال کریگ بازی بسیار خنده‌داری را در «چاقوکشی» ارائه کرده و از سایه‌ی نقش جیمز باند بیرون آمده و نقشی کامل متفاوت ارائه کرده است. مورفی نیز بعد از سال‌ها یکی از بهترین ایفای نقش‌های خودش را در «دولمایت اسم من است» به تصویر کشیده است. اما تارون اگرتون به زیبایی نقش سر التون جان را در «راکت‌من» بازی کرده است و زندگی او را به تصویر کشیده است، به طوری که این بازی او را لایق بردن جایزه کرده است.

بهترین انیمیشن

(Frozen II (Disney
(How to Train Your Dragon: The Hidden World (Universal
(Missing Link (United Artists Releasing
(Toy Story 4 (Disney
(The Lion King (Disney
پیش‌بینی ما:
دیزنی با قدرت در این بخش حضور داشته و با سه فیلم یکی از بخت‌های اصلی بردن جایزه در این بخش شده است. اما مطبوعات خارجی که معمولا انتخاب‌های غیرقابل انتظار دارند، ممکن است «چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم: دنیای پنهان» را انتخاب کنند. این فیلم آخرین فیلم از این مجموعه فیلم دوست‌داشتنی بود و این مجموعه را با اثری احساسی و تماشایی به پایان رسانده است. حتی «لینک گمشده» هم که در مورد یک محقق انگلیسی که با یک پاگنده دوست می‌شود نیز شانسی برای بردن دارد.

بهترین کارگردان

بونگ جون هو انگل - گلدن گلوب

بونگ جون-هو (Parasite)
سم مندز (۱۹۱۷)
تاد فیلیپس (Joker)
مارتین اسکورسیزی (The Irishman)
کوئنتین تارانتینو (Once Upon a Time in Hollywood)
پیش‌بینی ما:
مندز، تارانتینو و اسکورسیزی همگی پیش از این، جایزه‌ی گلدن گلوب را به خانه برده‌اند. اولین نامزدی فیلیپس اما سر و صدای زیادی به پا کرده است، چرا که فیلم «جوکر» او در مورد مرد سفیدپوست خشمگین و منزوی است که شروع به کشتن چندین نفر می‌کند و فیلم پیامی کاملا غلط دارد. آن هم در سالی که فیلم‌های بزرگ زیادی باکارگردانانی زن («زنان کوچک»، «هریت»، «بوک اسمارت»، «روزی زیبا در محله» و «وداع») بر روی پرده رفته‌اند و هیچ‌کدام از آن‌ها حتی نامزد دریافت جایزه‌ی این بخش نیز نشده‌اند. برای همین به خاطر دوری از این حواشی، مطبوعات خارجی ممکن است این جایزه را به «انگل» بونگ جون-هو بدهد که پیش از این آثار بی‌نظیری مثل «برف‌شکن»، «اوکجا»، «مادر» و «میزبان» را در کارنامه داشته است. با دادن این جایزه به بونگ جون-هو احتمال این که این کارگردان اولین نامزدی دریافت جایزه‌ی اسکار بهترین فیلم و یا بهترین کارگردان کره‌ی جنوبی را از آن خود کند نیز بالا می‌رود.

بهترین بازیگر مرد فیلم درام

جوکر تاد فلیپس واکین فینیکس - گلدن گلوب

کریستین بیل (Ford v Ferrari)
آنتونیو باندراس (Pain and Glory)
آدام درایور (Marriage Story)
واکین فینیکس (Joker)
جوناتان پرایس (The Two Popes)
پیش‌بینی ما:
باندراس با بازی در نقش کارگردانی اسپانیایی در «درد و شکوه» توجه‌ها را به خود جلب کرده است، بازی او در این فیلم از آن بازی‌هایی است که رای‌دهندگان گلدن‌گوب می‌پسندند. اما فراموش کردن بازی بی‌نظیر واکی فینیکس کار سختی است، و یا کنار گذاشتن بازی آدام درایور در درام طلاق «داستان ازدواج» که در سطح جهانی احساسات زیادی را برانگیخت نیز کار ساده‌ای نیست. اگر قرار بود من انتخاب کنم فینیکس را انتخاب می‌کردم، چرا که به نظر می‌رسد امسال سال او باشد.

بهترین بازیگر زن فیلم موزیکال یا کمدی

فیلم سینمایی خداحافظی

آکوافینا (The Farewell)
آنا د آرماس (Knives Out)
کیت بلانشت (Where’d You Go, Bernadette)
بنی فلداستین (Booksmart)
اما تامپسون (La)
پیش‌بینی ما:
این گروه نیز دسته‌بندی بسیار عجیبی است اما در هر صورت به نظر می‌رسد برنده‌ی این بخش گلدن گلوب کاملا معلوم باشد. آکوافینا که بیشتر مخاطبان سینما او را با بازی‌اش در «آسیایی‌های خرپول» شناختند، امسال در «وداع» در نقش زن جوان آمریکایی چینی که به چین برمی‌گردد تا مادربزرگش را که در حال مرگ است را ببیند بازی کرده است. داستان این فیلم داستانی است که فرهنگ‌های مختلف را در برگرفته و هم شما را خندانده و هم احساسات شما برمی‌انگیزد.

بهترین بازیگر زن فیلم درام

سینتیا ارویو (Harriet)
اسکارلت جوهانسون (Marriage Story)
سورشا رونان (Little Women)
شارلیز ترون (Bombshell)
رنی زلوگر (Judy)
پیش‌بینی ما:
«جودی»، «جودی» و «جودی». زلوگر به خاطر بازی در این زندگی‌نامه جودی گارلند در آخرین مرحله از حرفه‌ی کاری‌اش به عنوان یک خواننده، بخت اصلی بردن جایزه‌ی این بخش گلدن گلوب است. هم‌چنین با بردن این جایزه ، جودی می‌تواند به همه ثابت کند که حالا به چه ستاره‌ی بین‌المللی تبدیل شده است. آن هم بعد از اینکه پس از دوره‌ی کوتاه شهرتش به خاطر بازی در «جادوگر شهر از»، کاملا به فراموشی سپرده شده بود.

بهترین فیلم موزیکال یا کمدی

لئوناردو دی‌کاپریو روزی روزگاری هالیوود

Once Upon a Time in Hollywood
Jojo Rabbit
Knives Out
Rocketman
Dolemite Is My Name
پیش‌بینی ما:
دسته‌بندی این گروه واقعا عجیب است. «راکت‌من» موزیکال‌ترین فیلم این گروه هست. «دولمایت اسم من است» مورفی هم موسیقی دارد و خنده‌دار هم هست. ماجرای قتل «چاقوکشی» نیز بسیار خنده‌دار است، به خصوص کریگ در این فیلم بسیار بامزه است. «روزی روزگاری در هالیوود» از هر بخش یک چیزهایی دارد، قسمت‌هایی خنده‌دار، خون و خونریزی و آهنگ‌های اواخر دهه‌ی ۶۰. در هر صورت گروه بسیار عجیبی است و در این گروه عجیب بیشترین توجه باید به «خرگوش جوجو» شود، فیلم دیوانه‌واری در مورد نازی‌های جنگ جهانی دوم و یک هیتلر مسخره، که پیامی زیبا و صحنه‌‌هایی خنده‌دار دارد. «روزی روزگاری در هالیوود» تارانتینو نیز به کمک طنز، پایان جدیدی برای یک تابستان گرم و طولانی سال ۱۹۶۹ رقم زده است. مطبوعات خارجی تارانتینو را دوست دارند و او پیش از این دو بار برنده‌ی این جایزه گلدن گلوب شده است. فیلم او بیش از یک فیلم بود: بلکه یک رویداد بود. به نظر من جایزه‌ی این بخش را تارانتینو می‌برد.

بهترین فیلم درام

مرد ایرلندی

The Irishman
Marriage Story
1917
Joker
The Two Popes
پیش‌بینی ما:
درست مانند تمام مراسم جوایز سال‌های گذشته، این بخش ، به ویژه امسال، نشان می‌دهد چقدر سرویس‌های پخش فیلم و سریال در هالیوود قدرتمند شده‌اند. از میان رقبای اصلی این بخش سه تا از آن‌ها، «مرد ایرلندی»، «داستان ازدواج» و «دو پاپ» همگی آثار نت‌فلیکس بودند که چند هفته‌ی کوتاه بر روی روی پرده رفتند و آن‌چنان اثری گذاشتند که همگی نامزد دریافت جایزه‌ی گلدن گلوب شدند. هنوز هم البته باید «۱۹۱۷» را بر روی پرده ببینید، و آن جاست که می‌تواند هنر فیلم‌سازی این فیلم را درک کنید. کل فیلم مثل یک سکانس بدون وقفه‌ی طولانی است. «داستان ازدواج» نیز پرتره‌ی یک داستان عاشقانه از دیدگاهی متفاوت است. صحبت‌ها در مورد «جوکر» نیز تا سال‌ها ادامه خواهد داشت. اما نظر مطبوعات خارجی کدام فیلم برنده‌ی این بخش خواهد شد؟ به نظر من «مرد ایرلندی» این جایزه را به خانه خواهد برد.
این مطلب برگرفته از نوشته‌ای در سایت www.parade.com است.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

نوشته پیشبینی برندگان سینمایی جوایز گلدن گلوب ۲۰۲۰ اولین بار در بلاگ نماوا. پدیدار شد.

مطالب مرتبط