بیوگرافی اردشیر احمدی

امتیاز دهید post

اردشیر احمدی (زادهٔ ۵ اسفند ۱۳۶۸ در اصفهان) کارگردان، مستندساز و مجری ایرانی است.

زندگی شخصی

اردشیر احمدی در کودکی به کانادا مهاجرت کرد و در رشته فیلم و سینما تحصیل کرد، اندکی بعد به ایران بازگشت. احمدی در سال ۹۷ با سارا سادات خادم‌الشریعه ازدواج کرد.

فیلم‌شناسی

احمدی تا کنون چندین مستند، شوی تلویزیونی و موزیک ویدیو را کارگردانی، تدوین، روایت و اجرا کرده‌است. برخی از آن‌ها عبارتند از:

از ونکوور تا لس آنجلس

از ونکوور تا لس آنجلس یک فیلم مستند به کارگردانی و روایت اردشیر احمدی درباره ایرانیان ساکن لس آنجلس است. از جمله افرادی که در این مستند حضور داشتن میتوان به عرفان، علیرضا امیرقاسمی و کوجی زادوری اشاره کرد.

شبکه اینترنتی

احمدی در سال ۲۰۰۸ میلادی کلام تی وی را تاسیس نمود و از جمله برنامه های قابل توجه شبکه میتوان به ذره‌بین اشاره کرد.

از زیرزمین تا بام طهران

از زیرزمین تا بام طهران مستند و مصاحبه ای درباره خوانندگان زیرزمینی است که در آن از خوانندگانی همچون یاس، رضا پیشرو، زدبازی و امیر تتلو مصاحبه و مستندی تهیه شده است.

جعبه سیاه

جعبه سیاه مصاحبه ای درباره اقشار مختلف جامعه از خواننده زیرزمینی تا آتش نشانی که در پلاسکو حضور داشته است. از جمله افرادی که در این برنامه حضور داشتند میتوان به سحر قریشی و شهرام جزایری اشاره کرد. جعبه سیاه از برنامه های پر بازدید آپارات بوده است.

انرژی هسته ای

انرژی هسته ای موزیک ویدیویی است که بر روی ناو ارتش ساخته شده و احمدی آنرا کارگردانی کرده است و به یکی از جنجالی ترین موزیک ویدیو های ایرانی تبدیل شد و گاردین به طور اختصاصی مقاله ای درباره اش تهیه کرد.

گفتگو با اردشیر احمدی

گفتگو با اردشیر احمدی مصاحبه ای درباره افراد موفق و بیشتر سیاسی است که در ان افرادی همچون فائزه هاشمی رفسنجانی، مینا مهرنوش، محمود علیزاده طباطبایی حضور داشتند.

دستگیری

احمدی در دی ماه سال ۹۳ پس از سفرش به اصفهان توسط مأموران وزارت اطلاعات برای فعالیت های هنری اش دستگیر و مستقیماً به زندان مرکزی اصفهان منتقل شد. او پس از ۳ ماه با قرار وثیقه از زندان آزاد شد.

فعالیت های محیط زیستی

احمدی چند سالی است که به فعالیت های محیط زیستی و فرهنگ ساری در این زمینه با تشکیل گروه هایی در شهرهای مختلف نیز می پردازد.

مطالب مرتبط