معرفی گیاه برگ زیتون

امتیاز دهید post

قصد دارد تا امروز به بررسی خواص خارق العاده برگ زیتون بپردازد، پس پیشنهاد می‌کنیم با ما همراه باشید.

نام و مزاج

مزاج برگ زیتون گرم و خشک است.

معرفی

  • زیتون شامل تقریباً ۲۰ گونه درختان کوچک از خانواده زیتونیان بوده و در جهان کهن از حوزه دریای مدیترانه، شمال آفریقا، جنوب شرقی آسیا، شمال تا جنوب چین، اسکاتلند و شرق استرالیا پراکندگی گسترده‌ای داشته‌اند. آن‌ها همیشه سبز بوده و دارای برگ‌هایی کوچک و یک‌پارچه هستند که روبروی هم قرار گرفته‌اند
  • فوائد عصاره برگ زیتون، کمتر از فوائد روغن زیتون نیست. در واقع، اعتقاد بر این است به کاربرد درمانی عصاره آن از سال ۱۰۰۰ قبل از میلاد پی برده شده است.
  • برگ‌های درخت زیتون از دوران باستان برای مقاصد پزشکی مورد استفاده بوده است، و پژوهش‌های آزمایشگاهی مدرن نشان‌دهنده آن است که عصاره برگ زیتون، دارای خواص ضدباکتریایی، ضدالتهابی، و آنتی‌اکسیدان است.

خواص

  1. یک فنجان قهوه به همراه عصاره برگ زیتون می‌تواند برای مقابله با چاقی مفید باشد.عصاره برگ زیتون، به دلیل خواص ضد التهابی که دارد، وزن را کاهش می‌دهد
  2.  خاصیت ضد میکروب و قارچ دارد. آزمایش‌ها بر روی حیوانات نشان می‌دهد از خواص برگ زیتون، آنتی اکسیدان، ضد میکروب و قارچ ویروس تبخال است.
  3. این چای ملایم و مطبوع به طرز شگفت آوری قادر به مهار کردن سلول های خونی خون است.با حفظ لخته شدن خون، چای برگ های زیتون، جریان خون نرمال را تضمین کرده و از بیماری های قلبی عروقی و عروقی جلوگیری می کند.
  4. به طور سنتی برای افزایش عملکرد سیستم ایمنی و افزایش توانایی بدن برای مقاومت در برابر هجوم موجودات زنده مورد استفاده قرار می گیرند.عصاره مایع حاصل از برگ زیتون تازه دارای ظرفیت آنتی اکسیدانی تقریباً دو برابر نسبت به چای سبز است.
  5. بیماری از نیش پشه مانند مالاریا می تواند با مصرف برگ های زیتون درمان شود. محتوای موجود در عصاره آن می تواند از علائم مالاریا جلوگیری کرده و به بدن آسیب برساند. جویدن برگهای درخت زیتون برای از بین بردن زخم های دهان مفید است.
  6.  اطبای طب سنتی برگ زیتون را سوزانده و از ماده حاصل در ساخت داروهای چشمی برای بیماری های چشم استفاده می کرده اند.
  7. ضماد برگهای درخت زیتون برای التیام پوست، زخم چشم و ورم های گرم در طب سنتی کاربرد دارد.
  8. نوشیدن یک دمنوش از برگهای درخت زیتون گرم در صبح می تواند روحیه مثبت شما را برای کل روز افزایش دهد.به این دلیل است که برگ های زیتون حاوی اسیدهای پنتونیک هستند، که برای بهبود حالت خوب شما ضروری هستند.
  9. دم کرده این برگ ها باعث لاغری و کم شدن حجم چربی ها می شود. چنانچه میخواهید با خود برگهای زیتون جوشانده لاغری تهیه کنید ۸ عدد برگ درخت زیتون را با یک استکان آب روی حرارت قرار دهید به صورتیکه به مدت ۱۰ -۱۵ دقیقه بجوشد و حجم آن کم شود و با یک شیرین کننده طبیعی مثل قند میل کنید.

موارد منع مصرف

  • توصیه نمی شود که مقدار زیادی از آن در زنان باردار استفاده شود.
  •  افرادی که فشار خون پایین و قند خون پایین دارند، توصیه نمی شود از برگ زیتون استفاده کنند
  • از آنجا که ممکن است بر کنترل قند خون در طول و بعد از عمل جراحی تاثیر بگذارد. از این رو  برای افرادی که عمل جراحی را انجام می دهند، ۲ هفته پیش از جراحی از عصاره برگ های زیتون استفاده نکنید.

شیوه استفاده

  • روزی دو بار همانند چای آن را دم کرده و میل کنید.
  • روزی یک بار به میزان یک قاشق غذاخوری از آن را به سالاد اضافه کنید. در نظر داشته باشید که طعم برگ زیتون، کمی تلخ است. برای برطرف کردن طعم تلخ آن می‌توانید از یک شیرین‌کننده یا طعم‌دهنده مناسب مانند نعناع استفاده نمایید.

مطالب مرتبط