معرفی شیائومی 13 اولترا با دوربین لایکا در ماه آوریل در سراسر دنیا

امتیاز دهید post

انتظار می رود شیائومی 13 اولترا از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 استفاده کند.

شیائومی 13 اولترا در ماه آوریل به صورت جهانی عرضه می شود. سلف آن، Xiaomi 12S Ultra، در جولای 2022 عرضه شد. دستگاه 12S Ultra اولین گوشی هوشمندی بود که توسط شیائومی و لایکا طراحی شد. در اوایل سال جاری، این دو شرکت از همکاری استراتژیک بلندمدت برای تصویربرداری موبایل خبر دادند، به این معنی که تمام دستگاه‌های رده بالای شیائومی از این پس دارای دوربین‌هایی با برند لایکا خواهند بود. شیائومی 13 اولترا یکی از این دستگاه ها است که بسیار مورد انتظار بوده است. از قبل از کنگره جهانی موبایل 2023، قبلاً چندین گزارش درز و گزارش در مورد گوشی هوشمند آینده منتشر شده بود.

Leica Camera (@leica_camera) در توییتی رسما تایید کرد که گوشی هوشمند Xiaomi 13 Ultra در ماه آوریل در سراسر جهان عرضه خواهد شد. لی جون، بنیانگذار و مدیر عامل شیائومی، همچنین از طریق توییتی تایید کرد که شیائومی 13 اولترا از “استثنایی ترین لنز لایکا سامیکرون” بهره خواهد برد.

نقطه عطف مهم دیگری در مشارکت استراتژیک ما با لایکا! ما خوشحالیم که جدیدترین سیستم‌های اپتیکال و استثنایی‌ترین لنز سامیکرون را در تصویربرداری موبایل برای شما به ارمغان می‌آوریم، تا به برتری نوری ثابت در لنزهای مختلف از واید تا تله‌فوتو برای… pic.twitter.com/WCinsG7fow
— لی جون (@leijun) 6 آوریل 2023

لنز Summicron که توسط لایکا توسعه داده شده است دارای یک طراحی اپتیکال کروی است که ادعا می شود به “تصویربرداری عالی و کنتراست های عالی” کمک می کند. مفهوم 12S Ultra شیائومی به کاربران این امکان را می دهد که ماژول لنز سری M لایکا را به بدنه آن متصل کنند. جالب است ببینید که چگونه از زمان اعلام همکاری، شیائومی لنز منحصربفرد لایکا را در گوشی خود ادغام کرده است.

بر اساس گزارش‌ها، شیائومی 13 اولترا – مجهز به پردازنده Qualcomm Snapdragon 8 Gen 2 SoC – در نسخه‌های 12 و 16 گیگابایت رم همراه با حافظه داخلی 256 و 512 گیگابایتی عرضه خواهد شد. انتظار می رود این گوشی دارای صفحه نمایش 6.7 اینچی WQHD+ AMOLED LTPO با نرخ تازه سازی 120 هرتز باشد.

انتظار می رود تنظیمات دوربین چهارگانه پشتی گزارش شده شامل یک سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی، یک لنز فوق عریض 50 مگاپیکسلی و دو سنسور تله فوتو 50 مگاپیکسلی باشد. انتظار می رود دوربین جلویی از سنسور 32 مگاپیکسلی استفاده کند.

طبق گزارش‌ها گمان می‌رود که از MIUI 14 مبتنی بر اندروید 13 استفاده کند، شیائومی 13 اولترا احتمالاً یک باتری 4900 میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع 90 واتی دارد.

مطالب مرتبط