علیرغم دستاوردهای هوش مصنوعی اما هنوز تقاضای بیشتری از توسعه دهندگان نرم افزار وجود دارد

امتیاز دهید post

مدیر عامل GitHub توماس Dohmke معتقد است که هوش مصنوعی و توسعه نرم افزار اکنون به طور جدایی ناپذیری به هم مرتبط هستند که توسط ابزارهای کمکی مانند Copilot و Copilot Chat مرتبط با آن، که شرکت متعلق به مایکروسافت امروز به مشترکان GitHub منفرد گسترش داد، قدرت می گیرد.

اما Dohmke که امروز روی صحنه در TC Disrupt صحبت می کرد، اظهار داشت که انقلاب برفی هوش مصنوعی ناقوس مرگ صنعت توسعه نرم افزار نخواهد بود.

Dohmke در گفتگو با فردریک لاردینویس از TechCrunch گفت: «تقاضا برای توسعه دهندگان نرم افزار همچنان بیشتر از عرضه خواهد بود.

Dohmke، در میان بسیاری دیگر از رهبران فناوری، مدت‌ها اصرار داشت که ابزارهای هوش مصنوعی مانند Copilot به‌جای جایگزینی، توسعه‌دهندگان را سازنده‌تر می‌کنند. اما در مورد آینده چه می شود – مثلاً یک دهه بعد؟

Dohmke گفت: “میزان نرم افزار در 10 سال فقط به طور تصاعدی رشد خواهد کرد.” ما تعداد روزافزونی از خطوط کد داریم که باید مدیریت کنیم، تعداد فزاینده‌ای از ایده‌هایی داریم که داریم، و صادقانه بگویم، اکنون هر شرکتی یک شرکت نرم‌افزاری است.

اگرچه بدون شک هوش مصنوعی اینجا باقی مانده است، Dohmke خاطرنشان کرد که اگرچه توسعه نرم افزار ممکن است تکامل یابد، دلایل متعددی وجود دارد که چرا توسعه دهندگان همچنان در آینده قابل پیش بینی تقاضای بالایی خواهند داشت. یکی از این موارد، مقدار انبوه کدهای قدیمی است که هنوز به شکل اصلی خود وجود دارد.

Dohmke گفت: “اگر به بانک ها و موسسات مالی بروید و با CTO صحبت کنید، آنها به شما می گویند که از کد COBOL مربوط به دهه شصت استفاده می کنند و توسعه دهندگان دهه شصت همه اکنون بازنشسته شده اند.” و آن کد در آن زمان با تست های واحد و با CI/CD نوشته نشده بود، بنابراین کسی باید آن را حفظ کند و امیدواریم که کد COBOL را به جاوا یا پایتون تبدیل کند. و ما هنوز در مورد کدهای دهه هفتاد، هشتاد یا نود صحبت نمی کنیم.”

البته ممکن است همیشه نیازی به حفظ کدهای قدیمی نباشد زیرا شرکت ها پشته خود را تکامل می دهند. اما به گفته Dohmke، هوش مصنوعی مولد خود نیاز بیشتری به استعدادهای فنی ایجاد خواهد کرد.

او گفت: «ما قطعاً در جهان غرب، از برلین گرفته تا سانفرانسیسکو و سیدنی، کمبود دانشجویان علوم کامپیوتر داریم. هوش مصنوعی مولد به تازگی موج تقاضای دیگری ایجاد کرده است، جایی که شرکت‌های بیشتری با ایده‌های جسورانه، چه کوچک و چه بزرگ، اکنون به این فکر می‌کنند که چگونه می‌توانند هوش مصنوعی نوآورانه را در مدل کسب‌وکار خود بکار گیرند و به دنبال توسعه‌دهندگانی می‌گردند که چگونه از API باز استفاده کنند. ، یا یک مدل (AI) را آموزش دهید.”

مطالب مرتبط