مدیر عامل اپل سرمایه گذاری در هوش مصنوعی مولد را تایید کرد

امتیاز دهید post

مدیر عامل اپل، تیم کوک، از این تصور که این شرکت در نشست سه ماهه چهارم دیروز با سرمایه گذاران در زمینه هوش مصنوعی عقب مانده است، کمی عقب نشینی کرد، زیرا او پیشرفت های فناوری که اخیراً اپل انجام داده بود را برجسته کرد که “بدون هوش مصنوعی امکان پذیر نخواهد بود.” به طور خاص، exec به ویژگی‌های جدید iOS 17 مانند Personal Voice و Live Voicemail به عنوان نمونه‌هایی از نوآوری خود در فناوری‌های هوش مصنوعی اشاره کرد. علاوه بر این، کوک تأیید کرد که اپل در حال کار بر روی فناوری‌های هوش مصنوعی مولد است.

ویژگی هایی که کوک از آن نام برده است لزوماً توسط مصرف کنندگان به عنوان هوش مصنوعی در نظر گرفته نمی شود و ممکن است به دلیل طراحی باشد. کوک پیشنهاد کرد که اپل این ویژگی‌ها را لزوماً “AI” نمی‌داند.

کوک گفت: «ما به آنها برچسب می زنیم که سود مصرف کننده آنها چیست. اما فناوری اساسی پشت آن هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی است.

برای مثال، Personal Voice یک ویژگی دسترسی است که برای ایجاد صدایی خودکار طراحی شده است که شبیه شما باشد. این برای افرادی در نظر گرفته شده است که توانایی صحبت کردن خود را به دلیل بیماری های مختلف از جمله ALS از دست می دهند. برای استفاده از این ویژگی، افراد ابتدا 15 دقیقه را صرف خواندن پیام های متنی در میکروفون دستگاه می کنند. سپس، با استفاده از فناوری‌های یادگیری ماشین، صدا به صورت محلی در iPhone، iPad یا Mac آن‌ها پردازش می‌شود تا صدای شخصی خود را ایجاد کند که شبیه آن‌ها باشد.

در همین حال، Live Voicemail یک ویژگی جدید برای مشتریان در iOS 17 است که رونوشت زنده یک پست صوتی را در حالی که در زمان واقعی ضبط می شود، نمایش می دهد.

کوک به سرمایه گذاران گفت: هوش مصنوعی در قلب این ویژگی ها قرار دارد. و سپس، می توانید تمام راه را به ویژگی های نجات دهنده در ساعت و تلفن مانند تشخیص سقوط، تشخیص تصادف، ECG روی ساعت بروید. اینها بدون هوش مصنوعی ممکن نخواهد بود.»

مدیر اجرایی اپل همچنین تایید کرد که این شرکت در حال توسعه فناوری‌های هوش مصنوعی مولد است و گفت: «بدیهی است که کار در حال انجام است». اما او از به اشتراک گذاشتن جزئیات خودداری کرد و اشاره کرد که اپل واقعاً این کار را انجام نمی دهد.

کوک می‌گوید: «اما شما می‌توانید شرط ببندید که ما سرمایه‌گذاری می‌کنیم، مقدار زیادی سرمایه‌گذاری می‌کنیم، این کار را مسئولانه انجام می‌دهیم و این کار را انجام خواهد داد – در طول زمان پیشرفت‌های محصول را مشاهده خواهید کرد، جایی که آن فناوری‌ها در قلب آنها قرار دارند.» اضافه.

با این حال، به نظر می‌رسد اپل در زمینه فناوری‌های هوش مصنوعی روبه‌روی مصرف‌کننده پیشرفت‌هایی دارد که در ماه‌های اخیر به لطف راه‌اندازی ابزارهایی مانند ChatGPT OpenAI و سایر شرکت‌هایی مانند Anthropic و Google مورد توجه قرار گرفته‌اند.

بر اساس گزارش The Information، گفته می‌شود که این شرکت بودجه خود را برای ساخت هوش مصنوعی به «میلیون‌ها دلار در روز» افزایش می‌دهد و تیم‌های متعددی را که روی LLM (مدل‌های زبان بزرگ) کار می‌کنند، به کار می‌گیرد تا از این فناوری استفاده کند. امید این است که روزی کاربران بتوانند وظایف خود را از طریق سیری که امروزه باید به صورت دستی برنامه ریزی شوند، به عنوان مثال از طریق برنامه Shortcuts، خودکار کنند. علاوه بر این، سیری می‌تواند مهارت‌های هوش مصنوعی جدیدی کسب کند، مانند اینکه به او گفته شود چند عکس آخری که کاربر در آیفون خود گرفته است را بچرخاند و آن را برای دوستش پیامک کند.

بلومبرگ همچنین خاطرنشان کرد که نسخه بعدی iOS دارای قابلیت‌های هوش مصنوعی بیشتری است، از جمله تغییرات در سیری و برنامه پیام‌ها، از نظر پاسخ‌گویی به سوالات و تکمیل جملات – شبیه به تکمیل خودکار گوگل برای جی‌میل. این رسانه همچنین پیشنهاد کرد که هوش مصنوعی مولد به ابزارهای توسعه اپل مانند Xcode بیاید.

مطالب مرتبط