طرح ترابردپذیری تاکنون 1.5 میلیون درخواست داشته است

امتیاز دهید post

بر اساس تازه‌ترین اعلام مدیرکل دفتر نظارت بر سرویس‌های ارتباطی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از ابتدای اجرای طرح ترابردپذیری تاکنون 1.5 میلیون درخواست ثبت شده است.

طرح ترابردپذیری شماره‌ها (MNP) بعد از سال‌ها بحث و بررسی از سال 95 اجرا شد. در این طرح، شرایطی فراهم می‌شود که مشترکان با حفظ شماره خود بتوانند اپراتور ارائه‌دهنده خدمات خود را عوض کنند. از زمان اجرای این طرح، آمار دقیق ترابرد بین اپراتورها توسط رگولاتوری ارائه نشد و تنها خود اپراتورها در مقاطعی این آمار را منتشر کردند که علت این موضوع به گفته‌ مدیرکل دفتر نظارت بر سرویس‌های ارتباطی سازمان، جلوگیری از تفسیر به رای از این آمار توسط اپراتورهاست.

«سیدمحمد امامی» درباره آخرین آمار ترابردپذیری اعلام کرد:

«آخرین تعداد درخواستی‌های ترابردپذیری از ابتدا تا تاریخ 31مرداد، یک میلیون و 478 هزار و 430 مورد بوده است. البته ما نمی‌خواهیم اعلام کنیم تراز کدام اپراتور در ترابردپذیری برتر شده چون ممکن است اپراتور از این موضوع استفاده ‌کند و بگوید که در ترابرد اول است. درصورتی که پارامترهای دیگری هم وجود دارد.»

کیفیت، تعداد تخلفات، سرعت ترابرد و تجربه کاربری پارامترهای دیگری هستند که بعضی از آنها به نحوه ارائه سرویس وابسته است. برای مثال ممکن است یک اپراتور در یک بازه زمانی سرویس خاصی ارائه کند و به همین دلیل مشترک به آن اپراتور ترابرد و بعد به اپراتور مبدا خود برگردد. به عقیده امامی این امر دلیل بر نامناسب بودن اپراتوری که از آن بازگشته نیست:

«تراز ترابرد بین هر سه اپراتور عدد قابل توجهی نیست و کمتر از 20 هزار تاست. یعنی تفاوت بهترین حالتی که اپراتوری مشترک بیش‌تری جذب کرده و بدترین حالتی که مشترک از دست داده، 20 هزار بوده است. این تراز همیشه حفظ می‌شود و البته برای همراه اول که 57 میلیون مشترک، ایرانسل که 35 میلیون مشترک و رایتل که سه میلیون مشترک دارد، عدد قابل توجهی نیست.»

طرح ترابردپذیری

مراحل ثبت درخواست طرح ترابردپذیری

مشترکانی که قصد اجرای طرح ترابرد را دارند، لازم است در گام اول از طریق مراجعه به سایت یا مراجعه حضوری به دفاتر خدمات اپراتور مقصد، فرم درخواست را تکمیل و به عبارتی برای اجرای این طرح ثبت نام کند. پس از آن در صورتی که فرد از شرایط لازم برخوردار باشد، تایید ثبت نام او از طریق یک پیامک به اطلاعش خواهد رسید.

پس از ثبت درخواست پذیرش متقاضیان ترابرد، پیامکی برای آنها ارسال می‌شود که حاکی از ثبت این درخواست در سامانه ملی ترابردپذیری است. لازم است که مشترک طبق دستورالعمل ارائه شده در متن پیامک، تایید کند که درخواست ترابرد از طرف وی ثبت شده است. در صورتی که مشترک در این مرحله، طی مدت زمان 24 ساعت پیامک را تایید نکند، ادامه فرایند ترابرد لغو خواهد شد.

در گام بعدی، پیامکی برای پرداخت صورتحساب مشترکان دائمی به آنها ارسال می‌شود. این دسته از مشترکان برای تسویه حساب با اپراتور مبدا، تنها 24 ساعت فرصت خواهند داشت.

پس از تسویه حساب با اپراتور مبدا، مشترک پیامکی را دریافت می‌کند مبنی بر اینکه سیم‌کارت قدیمی‌اش مسدود شده و سیم‌کارت جدید او تا دقایقی بعد فعال خواهد شد. به این ترتیب، مشترک با حفظ شماره و پیش شماره خود، به یک اپراتور جدید (اپراتور پذیرا) نقل مکان کرده و می‌تواند از خدمات اپراتور جدید بهره‌مند شود.

The post طرح ترابردپذیری تاکنون 1.5 میلیون درخواست داشته است appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط