معرفی استریمر ایرانی: Qtinna

امتیاز دهید post

تقریبا تمام کسانی که گیمر هستند یا به نوعی با دنیای گیمینگ ارتباط دارند با سایت توییچ آشنا بوده و به آن سر می‌زنند. محبوبیت بسیار زیاد توییچ و تولید محتوا درباره بازی باعث شده که استریمینگ به تدریج جای خود را در میان گیمرهای ایرانی هم باز کند. امروز می خواهیم درباره یکی از استریمر ایرانی موفق کشور که بیشتر در رشته دوتا 2 فعالیت دارد صحبت کنیم.

اسم اصلی او فاطمه است ولی همه او را به نام تینا می شناسند. تینا استریمینگ را در آذر ماه 96 و در یک گیم نت استریمینگ را آغاز کرد. البته پیش از آن چند سالی از آشنایی او با سایت توییچ و استریمینگ می گذشت ولی به دلیل محدودیت ها و نبود امکانات قابلیت استریم به صورت گسترده در ایران وجود نداشت. او دربار شروع استریمینگ می گوید:

اولین استریم من حدود 40 بیننده داشت و خیلی از دوستانم هم در میان بینندگان بودند. ولی خب استریم لگ و مشکلات دیگری داشت و از نظر کیفیتی خیلی به کار وارد نبودیم. چند ماه طول کشید که با نحوه درست استریم کردن و نیازمندی های فنی آن آشنا بشویم. بعضی از دوستانم خیلی به من کمک کردند. از اینجا بود که به تدریج خیلی به استریمینگ علاقه پیدا کردم.

به نظر جذاب ترین بخش استریمینگ چالش بازی کردن و در عین حال سرگرم نگه داشتن بینندگان است. به نظر تینا استریمینگ در کنار بازی کردن نوعی شو اجرا کردن است و این نمایش در کنار بازی است که گیمرها را سرگرم نگه می دارد. تینا AdmiralBulldog را به عنوان یکی از استریمرهای بسیار موفق که بدون فیس کم (دوربینی که صورت استریمر را نشان می دهد) می تواند بینندگان را سرگرم کند، مثال می زند.

تینا در استریم های خود اکثرا تنها یا با دیگر گیمرهای ایرانی دوتا 2 بازی می کند. البته طیف محتوا در استریم های او گسترده است و در بعضی مواقع او درباره مسابقات صحبت می کند، ویدیوهای درخواستی می‌بیند و یا برای سرگرمی بازی های دیگری را تجربه می کند. تینا همچنین به کازپلی هم علاقه دارد و بعضی مواقع خود با لباس بعضی از شخصیت های معروف دنیای بازی استریم می کند.

اما مسیری که تینا تا به اینجا کار طی کرده خیلی هموار و بدون دردسر نبوده است. او درباره اولین تجربه های استریم خود می گوید:

تجربه استریمینگ به عنوان یک زن در کشوری که شرایط فرهنگی بسیار متفاوتی نسبت به دیگر کشورها دارد در آغاز کار مشکلات زیادی داشتم. زمانی که تازه استریم را شروع کرده بودم و خصوصا در سایت آپارات یکی از بزرگترین چالش هایم این بود که دائما با حجم زیادی از الفاظ زشت، اعتقادات عجیب و چت روم هایی منفی روبرو می شدم. تقریبا 7-8 ماه طول کشید که بتوانم جامعه بینندگانم را مدیریت کنم. ولی حالا کسی که استریم من را می بیند و در آن چت می کند صرفا برای سرگرمی آمده و هدف مشخصی دارد. به نظرم یکی از مشکلات اصلی فرهنگ کسانی است که استریم می بینند و فکر می کنم توانستم قدم مثبتی در این مسیر برداردم.

او در مورد حضور زنان گیمر در ایران می‌گوید:‌ «یکی از چالش های دیگر که با آن روبرو بودم این بود که وقتی استریم را شروع کردم دید خیلی مثبتی نسبت به گیمرهای زن وجود نداشت. انگار دنیای گیمینگ پیش از این صرفا در اختیار مردها بوده و زنان تازه وارد آن شدند. حتی زمانی که به کانال های مختلف برای تبلیغ پول می دادیم بعضی می گفتند که این کانال ها به صورت رایگان از زنان استریمر حمایت می کنند ولی هیچ حمایتی از گیمرهای مرد صورت نمی گیرد.»

برنامه های تینا برای آینده جذب بیننده های بیشتر و خصوصا مخاطب های زن است. به نظر او گیمرهای زن هنوز جایگاه خود را در جامعه گیمینگ پیدا نکرده اند و باید حضور پررنگ تری در موقعیت های مختلف داشته باشند. همچنین او در راستای این هدف گفت که با کمک انجمن بازی ها و ورزش های الکترونیک موفق شده مجوز و سهمیه حضور در مسابقات WESG بانوان در رشته کانتر را دریافت کنند.

The post معرفی استریمر ایرانی: Qtinna appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط