۱۵ فیلم که باعث میشوند هوس آشپزی کنید

امتیاز دهید post

قدرت تصویر و تأثیرگذاری آن بر هیچ‌کس پوشیده نیست. همانطور که دیدن صحنه‌های خشن ما را ناراحت می‌کند، تصاویر اشتهابرانگیز نیز می‌توانند کاری کنند که آب از دهان ما راه بیفتد و یا حتی شکم ما را به سروصدا بیندازند. حالا می‌خواهیم فیلم‌هایی که دربارهٔ آشپزی است و یا پر از بشقاب‌های وسوسه‌انگیز است را به شما معرفی کنیم. اگر گرسنه هستید این مقاله را نخوانید! چون این فیلم‌ها اشتهای شما را باز خواهند کرد.

همچنین بخوانید:
معرفی سه مستند نماوا برای عاشقان غذا

۱. Eat, Pray, Love

«بخور، عبادت کن، عشق بورز» داستان یک مکاشفهٔ درونی دربارهٔ زنی است که به تازگی از همسرش جدا شده و به ایتالیا، هند و بالی سفر می‌کند. تماشای جولیا رابرتس و خوردن کوهی از پاستا و بستنی جلاتو در این فیلم دو ساعت‌ و بیست‌ دقیقه‌ای برای کسانی که عاشق غذا هستند چالش بزرگی خواهد بود.

۲. Julie & Julia

جولی و جولیا - آشپزی

«جولی و جولیا» کمدی درام محصول ۲۰۰۹ ثابت کرد که تنها یک چیز در جهان می‌تواند تمام توجهات را به مریل استریپ، برندهٔ اسکار، جلب کند: دستور مشهور تهیهٔ بیف بورگنیون (beef bourguignon) جولیا چایلد.

۳. Mrs. Doubtfire

خانم داوت‌فایر - آشپزی

آشپزهای حرفه‌ای و تازه‌کارها تأیید خواهند کرد: آن صحنهٔ مشهور آشپزخانه بسیار خجالت‌آور است، اگر امکان داشت، همه ما وارد صحنه می‌شدیم و به خانم داوت‌فایر چند نکته آشپزی را گوشزد می‌کردیم. اما خودمانیم، باید سرایدار مخفی که آن غذاهای سفارشی را چنین خوش‌ آب‌ورنگ می‌کرد را حسابی تشویق کنیم.

۴. The Hundred-Foot Journey

صد قدم راه - آشپزی

چرا فقط یک غذا را انتخاب کنیم درحالی‌که می‌توانیم هم‌زمان از دو غذا لذت ببریم؟ «صد قدم راه» غذاهای فرانسوی را با غذاهای هندی پیوند داده و کاری کرده که در یک آن هوس مرغ تیکا ماسالا (chicken tikka masala) و کروک مادام (croque madame) را با هم داشته باشیم. اگر از ما بپرسید می‌گوییم که این فیلم معنی جدیدی به ادغام غذاها بخشیده است.

۵. Ratatouille

راتاتویی - آشپزی

هرکسی می‌تواند به یک سرآشپز تبدیل شود؛ حتی موش دوست‌داشتنی به نام رمی Remy. نه تنها «راتاتویی» یک فیلم مفرح برای تمام خانواده است، بلکه می‌تواند خیلی زود اشتهای بچه‌ها را هم تحریک کند.

۶. My Big Fat Greek Wedding

عروسی یونانی پرریخت‌وپاش و بزرگ من - آشپزی

می‌توان ساعت‌ها راجع به گیروی (gyros)، باقلوا و سس تزاتزیکی (tzatziki) حرف زد، اما کسانی که عاشق گوشت هستند یک‌صدا خواهند گفت بهترین صحنهٔ «عروسی یونانی پرریخت‌وپاش و بزرگ من» جایی است که خاله وویلا Voula ناگهان می‌گوید: “یعنی چی که گوشت نمی‌خورد؟ باشه، من گوشت بره می‌پزم”. همهٔ غذاهایی که در این فیلم می‌بینیم آب از دهان‌مان راه می‌اندازد.

۷. Waitress

پیشخدمت - آشپزی

پای‌هایی که در «پیشخدمت» درست می‌شوند اسم‌های عجیبی دارند. با تماشای این فیلم، دنیای الهام‌بخشی به روی عاشقان شیرینی و دسر گشوده خواهد شد.

۸. Burnt

سوخته - آشپزی

«سوخته» با داشتن ۲۸٪ امتیاز در راتن تومیتوز اصلا فیلم موفقی به‌حساب نمی‌آید. اما چه کسی این فیلم را برای دیالوگ‌ها یا خط داستانش تماشا می‌کند؟ چشمان ما به آدام جونز با بازی بردلی کوپر و بشقاب‌های مدرن و دقیق و با ارزش ستاره‌های میشلین خیره می‌ماند.

۹. Chocolat

شکلات - آشپزی

شکلات‌خوار کوچک درون‌تان را با تماشای «شکلات»‌ آزاد کنید. گونه‌های متنوع شکلات را که در این فیلم می‌بینید، وسوسه‌کننده و ویرانگر است.

۱۰. Something’s Gotta Give

یکی باید کوتاه بیاید

اگر به اشتهابرانگیز بودن «یکی باید کوتاه بیاید» شک دارید، فراموش نکنید که فیلم نانسی مایرز در دو مقصد اصلی شکم‌پرستی ساخته شده است: پاتوق پیشین اینا گارتن در هامپتون شرقی و Le Grand Colbert معروف پاریس.

۱۱. Jiro Dreams of Sushi

جیرو و رویای سوشی

سوشی غذایی نیست که به‌طورمعمول در خانه‌ها آماده شود، برای همین تماشای «جیرو و رویای سوشی» واجب است. به علاوه، دقتی که سرآشپز جیرو خرج انواع سوشی می‌کند بسیار الهام‌بخش است.

۱۲. Babette’s Feast

ضیافت بابت

همهٔ کسانی که میزبان مهمانی شام در خانه‌هایشان هستند باید بی‌درنگ به تماشای «ضیافت بابت» بنشینند. داستان فیلم در یک روستای دانمارکی در قرن ۱۹ می‌گذرد و قدرت غذای خوب را به ما یادآوری می‌کند.

۱۳. Paris Can Wait

پاریس می‌تواند منتظر بماند

با تماشای صحنهٔ پیک‌نیک و دیدن خوراکی‌ها در «پاریس می‌تواند منتظر بماند»، دلتان می‌خواهد وسایل‌تان را جمع کرده و به سمت ریویرای فرانسه (French Riviera) بروید. اما احتمالا عمل کردن به چنین کاری سخت است. پس دست به‌کار تهیهٔ خوراکی‌ها شوید و در خانه از میل کردن‌شان لذت ببرید.

۱۴. The Five-Year Engagement

پنج سال نامزدی

از نظر تکنیکی، «پنج سال نامزدی» یک فیلم کمدی رمانتیک به‌حساب می‌آید، اما هر داستان عاشقانه‌ای که به کامیون غذای سیار ختم شود، یک پایان داستان عالی به‌حساب خواهد آمد.

۱۵. Chef

آشپز

حالا که صحبت از کامیون غذای سیار شد، هیچ‌جوره نمی‌توان از «آشپز» چشم پوشید. این فیلم تمام‌وکمال دربارهٔ غذا است؛ دستورغذاهای رویایی و کلوزآپ‌هایی که از پنیر کباب‌شده و بشقاب‌های لذیذ می‌بینیم بی‌شک ما را مدهوش خواهد کرد. حضور جان فاورو ، اسکارلت جوهانسون و سوفیا ورگارا نیز به دلپذیر بودن فیلم کمک کرده است.
این مقاله برگرفته از نوشتهٔ کلسی مالوی Kelsey Mulvey در سایت tasteofhome.com است.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

نوشته ۱۵ فیلم که باعث میشوند هوس آشپزی کنید اولین بار در بلاگ نماوا. پدیدار شد.

مطالب مرتبط