سفارش نگارش حرفه ای پروپوزال علوم پزشکی

Business Team Holding Frame Concept
امتیاز دهید post

نگارش پروپوزال

برای ورود به پنل نگارش پورپوزال کلیک کنید

 

در ابتدا توضیح مختصری درباره پروپوزال به شما خواهیم داد. سپس به مراحل مختلف نگارش پروپوزال می پردازیم.

پروپوزال یعنی پیشنهاد و طرح اولیه و نقشه کلی هر کار تحقیقاتی ، واژه ی پروپزال خود یک واژه انگلیسی است.

برای اینکه بتوانید یک پروپوزال خوب و دقیق بنویسید ابتدا باید یک موضوع عالی انتخاب کنید که همین انتخاب موضوع اولین قدم برای نوشتن پروپوزال است.

اگر در حال حاضر در مقطع دکتری یا کارشناسی ارشد در حال تحصیل هستید نتیجه می گیریم رشته اصلی مطالعه خود را انتخاب کرده اید. برای انتخاب یک موضوع خاص برای نگارش پروپوزال ،این رشته را محدود تر کنید.

نگارش پروپوزال

مهم ترین رکن در این مرحله این است به موضوعی که انتخاب می کنید علاقمند باشید چرا که این امر باعث اشتیاق بیشتر شما برای تحقیق می شود و همچنین مدت زمان قابل توجهی را صرف کار خود می کنید. اگر با علاقه به موضوعتان کار کنید. قطعا نتیجه ی بهتری خواهید داشت. اما اگر بدون علاقه و از روی اجبار موضوعی را انتخاب کنید که هیچ علاقه ای به آن ندارید ممکن است شکست بخورید.

وقتی شما تحقیقات خود را به یک موضوع مناسب محدود می کنید در نتیجه می توانید دقیق تر تحقیق کنید. فقط به خاطر داشته باشید شما باید به دنبال یک موضوع منحصر به فرد برای نوشتن پروپوزال باشید.

توجه داشته باشید موضوعی را که انتخاب می کنید نباید تکراری باشد و یا قبلا توسط شخص دیگری انجام نشده باشد.

بعد از انتخاب موضوع باید به فکر یک عنوان مناسب باشید. چرا که خواننده قبل از هر چیز عنوان متن را می خواند. به همین منظور باید عنوانی که انتخاب می کنید دارای ویژگی های زیر باشد:

۱ با موضوع همخوانی داشته باشد.

۲ سوالی نباشد.

۳ جامع و کامل باشد. به طوریکه نه خیلی بلند باشد که از حالت عنوان خارج شود نه به قدری کوتاه باشد که هیچ معنای درستی نداشته باشد.

۴ عنوان واضح و روشن باشد.

۵ در عنوان از کلمات مبهم استفاده نشود.

۶ در عنوان از عبارت های منفی استفاده نشود.

۷ از نظر آیین نگارش فارسی و انگلیسی بدون مشکل باشد.

مرحله بعدی بیان مساله است. در این بخش محقق باید به صورت مختصر اما مفید درباره تحقیقی که انجام داده است توضیح دهد که به دنبال چه چیزی بوده است و حل این مساله چه فوایدی در بر خواهد داشت.

در بیان مساله باید به نکات زیر توجه شود:

۱ مساله به روشنی تعریف شود .

۲ این که چگونه انجام تحقیق به حل مساله کمک خواهد کرد، بیان شده باشد.

۳ حدود مشکل به طور واضح مشخص شده باشد.

۴ در بیان مساله باید نظم را رعایت کرد ، به صورتیکه اطلاعات از کل به جز و از عمومی به اختصاصی تدوین شده باشد.

۵ دلایل انجام تحقیق به طور کامل تشریح شده باشد.

۶ وجه تمایز این تحقیق با سایر تحقیق ها بیان شده باشد.

۷ هدف تحقیق نیز مطرح شده باشد.

اهمیت تحقیق

در این مرحله شما باید به بیان اهمیت موضوع بپردازید. در بیان اهمیت موضوع نباید به جزئیات بپردازید و باید به طور مستقیم بخش های اصلی را بیان کنید ، همچنین باید روی این نکته نیز متمرکز شوید که در صورت عدم انجام آن تحقیق چه مشکلاتی به وجود می آید و در صورت انجامش چه مشکلات و مساله هایی حل می شود.

مرور ادبیات

این بخش این امکان را به شما می دهد که جنبه های جدید بودن و نوآوری تحقیق و همچنین خلاء های تحقیقاتی را پیدا کنید. در واقع می توانید بفهمید که چه جنبه هایی از موضوع تحقیق شما قبلا بررسی شده است و چه جنبه هایی مورد بررسی قرار نگرفته است. و این امر باعث می شود که شما روی جنبه هایی که قبلا بررسی نشده است بیشتر متمرکز شوید.

بیان نوآوری تحقیق

در این قسمت شما باید نوآوری تحقیق خود را بیان کنید تا به جدید بودن تحقیق شما پی برده شود.

اهداف تحقیق

در این بخش باید هدفتان را از انجام این تحقیق بیان کنید. به طور کلی اهداف تحقیق به سه دسته تقسیم می شوند: اهداف آرمانی ،اهداف کلی و اهداف اختصاصی.

سوالات تحقیق

در این بخش شما به سوالاتی که قرار است در تحقیق به آن پاسخ دهید را بیان می کنید ، سوالات باید واضح و دقیق باشد.

فرضیه های تحقیق

فرضیه های تحقیق باید به صورت جمله های خبری باشد. فرضیه های تحقیق  نباید موارد بدیهی باشند. آن ها باید مواردی باشند که جنبه مجهول داشته باشند و فرضیه های قطعی نباشند.

روش تحقیق

در این بخش باید نوع روش تحقیق بیان شود. در قسمت روش تحقیق نوع روش گردآوری اطلاعات و ابزار گردآوری اطلاعات بیان می شود. این قسمت پروپوزال به طور دقیق بیان می کند با استفاده از چه روشی سوالات تحقیق پاسخ داده می شود.

روش تجزیه و تحلیل داده ها

در این قسمت شما باید بگویید از چه روشی برای تجزیه و تحلیل داده ها استفاده کرده اید. این قسمت از پروپوزال نیاز به تخصص زیادی دارد. در صورت استفاده از نرم افزار در این قسمت باید نام نرم افزارتان را نیز بیان کنید.

متخصصین این سرویس در مرکز خدمات ترجمه شما با کوله باری از تجربه و رعایت اصول حرفه ای نگارش پروپوزال در همه رشته ها آماده ارائه خدمات کامل در کمترین زمان ممکن ، بالاترین کیفیت و همچنین مناسب ترین تعرفه می باشند.

 

 

نگارش پروپوزال و پایان نامه پزشکی

مطالب مرتبط