راه اندازی مرکز عملیات جهانی فین تک گوگل در هند

امتیاز دهید post

ساندار پیچای، مدیرعامل این شرکت گفت که گوگل همچنین 10 میلیارد دلار (تقریباً 81980 کرور) در صندوق دیجیتالی سازی هند سرمایه گذاری می کند.

ساندار پیچای، مدیرعامل این شرکت روز جمعه پس از دیدار با نخست وزیر نارندرا مودی در اینجا گفت که غول اینترنتی گوگل مرکز عملیات جهانی فین تک خود را در شهر GIFT در گجرات راه اندازی خواهد کرد.

پیچای همچنین گفت که شرکت او با سرمایه گذاری 10 میلیارد دلاری (تقریباً 81980 کرور) در هند به سرمایه گذاری در هند ادامه می دهد.

مودی از 21 ژوئن تا 24 ژوئن به دعوت جو بایدن رئیس جمهور و بانوی اول جیل بایدن به ایالات متحده سفر می کند. علاوه بر پیچای، نخست وزیر در تعامل با مدیران ارشد اجرایی، همچنین با ساتیا نادلا، مدیر عامل مایکروسافت، تیم کوک مدیر عامل اپل، سم آلتمن مدیر عامل OpenAI و لیزا سو، مدیر عامل AMD، از جمله ملاقات کرد. در GIFT City، گجرات. به لطف UPI و Aadhaar، رهبری فین‌تک هند را تثبیت می‌کند. ما می‌خواهیم بر این پایه بنا کنیم و آن را در سطح جهانی گسترش دهیم.”

مدیر عامل هندی الاصل گفت که دیدن پیشرفتی که این کشور داشته است، به ویژه در مورد چشم انداز هند دیجیتال و فرصت های اقتصادی، هیجان انگیز است.

“من در دسامبر با نخست وزیر ملاقات کردم و به گفتگوی خود ادامه دادیم. ما به اشتراک گذاشتیم که گوگل 10 میلیارد دلار در صندوق دیجیتالی سازی هند سرمایه گذاری می کند و ما به سرمایه گذاری از طریق آن، از جمله در شرکت هایی که روی هوش مصنوعی کار می کنند، ادامه می دهیم. به عنوان بخشی از آن. پیچای گفت، ما یک ابتکار 100 زبانی داریم. ما به زودی ربات را به زبان های هندی بیشتری می آوریم.”

او گفت که دیدگاه نخست وزیر برای هند دیجیتال جلوتر از زمان خود است. پیچای گفت: «من اکنون آن را به عنوان طرحی می بینم که کشورهای دیگر به دنبال انجام این کار هستند.

وزارت امور خارجه در توییتی اعلام کرد، نخست وزیر مودی از پیچای دعوت کرده است تا راه های همکاری بیشتر در حوزه های محصولات و خدمات هوش مصنوعی، فین تک، و امنیت سایبری و همچنین تولید دستگاه های تلفن همراه در هند را بررسی کند.

این وزارتخانه افزود، آنها همچنین در مورد همکاری بین گوگل و موسسات دانشگاهی در هند برای ترویج تحقیق و توسعه و توسعه مهارت بحث کردند.

در جولای 2020، گوگل اعلام کرده بود که قصد دارد 10 میلیارد دلار در هند طی 5 تا 7 سال آینده سرمایه گذاری کند زیرا این غول جستجو به دنبال کمک به تسریع پذیرش خدمات دیجیتال در بازار کلیدی خارج از کشور است.

پیچای در جریان سفر خود به هند در دسامبر سال گذشته اعلام کرده بود که بخشی از صندوق دیجیتالی سازی هند (IDF) به طور فزاینده ای بر روی استارتاپ های هندی تمرکز دارد و یک چهارم مبلغ 300 میلیون دلار از این صندوق در نهادهایی سرمایه گذاری خواهد شد که به رهبری زنان

گوگل اعلام کرده بود که با مؤسسه علوم هند مستقر در بنگلور برای جمع‌آوری داده‌های گفتاری از 773 منطقه در سراسر هند به منظور تنظیم دقیق فناوری ترجمه و جستجوی زبان خود، همکاری می‌کند.

این شرکت بزرگ اینترنتی، کمک مالی 1 میلیون دلاری (تقریباً 8300 کرور روپیه) برای راه اندازی اولین مرکز هوش مصنوعی مسئول هند در IIT Madras و کمک 1 میلیون دلاری از طریق Google.Org به Wadhwani AI برای استفاده از فناوری پیشرفته برای کشاورزی بهتر اعلام کرده است. عواقب.

مطالب مرتبط