بی احتیاطی‌ در تنظیمات گوشی موجب هک سریع آن

امتیاز دهید post

برخی نکات در ارتباط با تنظیمات گوشی وجود دارد که عدم رعایت آن، کاربران را در معرض هک سریع قرار می‌دهد.

مدیریت بهتر تنظیمات گوشی هوشمند می‌تواند از داده‌های شما در برابر نقض‌های امنیتی و از حریم خصوصی شما محافظت کند؛ به گونه‌ای که برخی تنظیمات وجود دارد که کاربران به آن‌ها اهمیت نمی‌دهند و ممکن است امنیت تلفن شما را بیشتر به خطر بیندازد. اگرچه انجام این تغییرات ممکن است چند دقیقه طول بکشد ولی می‌تواند تفاوت زیادی ایجاد کند.

تعدادی تنظیمات وجود دارد که باید فوراً در گوشی هوشمند فعال شوند تا گوشی شما ایمن بماند و هک نشود. تحلیل‌گر جاسون وایز مهمترین اشتباهاتی را که کاربران مرتکب می‌شوند را توضیح داده است:

اتصال بلوتوث

بلوتوث می‌تواند در صورت عدم استفاده، خطرات امنیتی قابل توجهی ایجاد کند.

وایز گفت: هکر‌ها می‌توانند از آسیب‌پذیری‌ها برای دسترسی غیرمجاز به تلفن شما یا انجام فعالیت‌های مخرب سوء استفاده کنند.

وایز توصیه می‌کند که برای اطمینان از امنیت خود، در صورت جفت نشدن با یک دستگاه قابل اعتماد بلوتوث را خاموش کنید، زیرا خطر اتصالات غیرمجاز و حملات احتمالی را کاهش می‌دهد.

برای غیرفعال کردن بلوتوث در گوشی هوشمند خود باید موارد زیر را دنبال کنید:

برای گوشی‌های اندرویدی: انگشت خود را از بالای صفحه به پایین بکشید، روی نماد بلوتوث در پانل تنظیمات سریع ضربه بزنید و مطمئن شوید که خاکستری شده است.

برای گوشی های iPhone: با کشیدن انگشت از لبه سمت راست بالای صفحه برای iPhone X و نسخه‌های جدیدتر یا کشیدن انگشت از پایین برای آیفون‌های قدیمی‌تر به مرکز کنترل دسترسی پیدا کنید، سپس روی نماد بلوتوث ضربه بزنید تا آن را خاموش کنید.

برنامه‌ها و خدمات وب سایت

وایز هشدار می‌دهد که فعال کردن سرویس‌های مکان در تلفن شما می‌تواند حریم خصوصی و امنیت شما را به خطر بیندازد.

او افزود: برخی برنامه‌ها ممکن است درخواست دسترسی به موقعیت مکانی دقیق شما را داشته باشند و دادن این دسترسی به آن‌ها می‌تواند شما را در معرض خطرات احتمالی مانند تعقیب یا حملات هدفمند قرار دهد.

مراحل غیرفعال کردن خدمات موقعیت یابی در اکثر تلفن‌های هوشمند:

برای گوشی‌های اندرویدی: برنامه تنظیمات را باز کنید، روی «Location» یا «Location Services» ضربه بزنید و با تغییر سوئیچ آن را غیرفعال کنید.

برای گوشی های iPhone: به برنامه تنظیمات دسترسی پیدا کنید، روی Privacy و سپس Location Services ضربه بزنید و کلید اصلی را خاموش کنید.

اتصال خودکار به یک شبکه Wi-Fi عمومی 

اتصال خودکار به هر وای فای موجود می‌تواند راحت باشد، اما همچنین خطرناک است.

وی گفت: نقاط وای فای عمومی، مانند کافی شاپ‌ها یا فرودگاه ها، اغلب ایمن نیستند و شما را در برابر انواع مختلف حملات یا رهگیری آسیب پذیر می‌کنند؛ بنابراین برای افزایش امنیت خود، ویژگی اتصال خودکار را خاموش کنید و فقط به صورت دستی به شبکه‌های مورد اعتماد بپیوندید.

وایز اعلام کرد: با غیرفعال کردن این گزینه، می‌توانید کنترل کنید که تلفن شما به کدام شبکه‌های وای‌فای متصل شود و خطر دسترسی غیرمجاز و نقض احتمالی امنیتی را کاهش دهید.

برای غیرفعال کردن اتصال Wi-Fi خودکار در تلفن هوشمند خود:

برای گوشی‌های اندرویدی: برنامه تنظیمات را باز کنید، روی Wi-Fi ضربه بزنید، سپس گزینه «اتصال خودکار» یا «پیوستن خودکار» را انتخاب یا غیرفعال کنید.

برای آیفون: به برنامه تنظیمات بروید، روی Wi-Fi ضربه بزنید، روی نماد آبی رنگ «i» در کنار نام شبکه‌ای که می‌خواهید ویرایش کنید ضربه بزنید، سپس ویژگی «Auto Join» را غیرفعال کنید.

منبع: صدی البلد

مطالب مرتبط