ظهور عصر توئیتر زامبی

امتیاز دهید post

ممکن است پرنده مرده باشد، اما توییتر – er، X – هنوز برای جوامع، اخبار و میم ها زنده است.

پرنده مرده است، اما توییتر زامبی نیست. از زمانی که ایلان ماسک توییتر را خرید، این پلتفرم از محدودیت نرخ، کاهش گسترده کارکنان، تعلیق روزنامه‌نگاران، دلارهای تبلیغاتی خونریزی‌دهنده، افزایش بی‌سابقه قیمت API و جنون رقبای جدید جان سالم به در برده است. این هفته از تبدیل شدن به توییتر نجات یافت، زیرا سایت ناگهان به X تغییر نام داد.

در هفته اول، X به صورت متلاطم حرکت کرد. هنوز جایی بود که طرفداران ورزش درباره ترکیب بیسبال و جام جهانی زنان چت می کردند. این مکانی بود که ویدئویی از یک جلسه استماع کنگره ایالات متحده در مورد بشقاب پرنده ها در آنجا پخش شد، و مردم در مورد آنچه باعث شد سناتور آمریکایی میچ مک کانل در اواسط کنفرانس مطبوعاتی متوقف شود، حدس می زدند.

در همین حال، اتحادیه‌ها از آن برای سازماندهی استفاده کردند و SAG-AFTRA که نماینده اجراکنندگان و پخش‌کنندگان است، تصاویری را در هنگام اعتصاب اعضا منتشر کرد. Teamsters برنده شدن یک قرارداد تاریخی برای کارگران UPS را جشن گرفتند. ترول‌ها ترول می‌کردند- اغلب درباره توییتر که اکنون X نامیده می‌شود. همانطور که بازاریابان و روزنامه‌نگاران درباره تأثیرات تغییر نام بحث می‌کردند و توییترها (x-ers؟) پرنده را ستایش می‌کردند، پست‌ها ادامه یافت. طی ماه‌هایی که ماسک این پلتفرم را خرید، توییتر به نوعی غیرقابل جایگزین بودن حتی در وضعیت آسیب دیده خود ثابت شده است.

متیو کوینت، مدیر مرکز رهبری برند جهانی در مدرسه کسب و کار کلمبیا، می گوید: “هیچ چیز دیگری مانند آن وجود ندارد.” علیرغم تغییر نام ظاهراً X برای تامین منافع صاحبش، X هنوز “هدفی را به عنوان یک ابزار انجام می دهد.” توییتر منبعی مناسب برای اخبار، سیاست، ورزش و سرگرمی بود – همراه با اطلاعات نادرست و سخنان نفرت. در ماه‌های اخیر، مشکلات این پلتفرم بدتر شده در حالی که نقص‌های فنی نیز به وجود آمده است. مردم بیش از یک بار برای یادآوری و سوگواری مرگ توییتر گرد هم آمده اند. اما هر روز جدید، هنوز آنجاست. و با وجود ناامیدی ها، مردم همچنان وارد سیستم می شوند.

برخی، مانند جوزف سولانو، خالق محتوای ورزشی که برای کسانی که واکنش‌های او به تیم بیسبال نیویورک یانکیز را دنبال می‌کنند، به نام JoezMcfly شناخته می‌شود، مطمئن نیستند که این تغییر برند چگونه بر آنها یا جوامعشان تأثیر می‌گذارد. او می‌گوید که جایگزین‌های توییتر مانند Threads در حال حاضر برای تحلیل‌ها و اخبار بلادرنگ خوب نیستند – هسته توئیتر ورزشی. سولانو می‌گوید: «در حال حاضر این سریع‌ترین راه برای دریافت اخبار است، و این سرعت بسیار مهم است. مطمئناً، او در توییچ هم پخش می‌کند و ویدیوها و پادکست‌های یوتیوب می‌سازد، اما آن‌ها فوراً X را ارائه نمی‌کنند. «فقط نمی‌دانم چه چیزی قرار است جایگزین آن شود».

چشم انداز این است که X را به یک برنامه همه چیز مجهز به هوش مصنوعی تبدیل کنیم – نه فقط یک پلت فرم برای میکروبلاگینگ، بلکه خانه ای برای پیام رسانی، پرداخت ها و یک “بازار جهانی”. در بهترین حالت، یک شات طولانی است. برخی از کشورها و مناطق در حال حاضر همه برنامه ها را دارند – WeChat در چین، Gojek در اندونزی. اما مشخص نیست که ایده ابر برنامه جذابیت جهانی داشته باشد، به ویژه زمانی که این برنامه ها بر اساس افرادی ساخته شده اند که اطلاعات مالی خود را وارد می کنند. و ساخت چنین برنامه ای کار بزرگی خواهد بود.

در حالی که برخی از کاربران به X وفادار می‌مانند، تغییر نام تجاری احتمالاً مهم‌ترین تهدید پلتفرم را حل نمی‌کند: دلارهای تبلیغاتی از دست رفته و بحران بودجه. اعتدال سهل‌انگیز باعث شده تا تبلیغ‌کنندگان X را کنار بگذارند و Threads رقیب متا خود را به عنوان یک گزینه جذاب برای برندها معرفی می‌کند. اما جلب نظر تبلیغ کنندگان به چیزی بیش از تعویض لوگو نیاز دارد. کوینت می‌گوید: «تمام چیزی که به طور مؤثر اتفاق افتاد این است که لوگو تغییر کرده و مردم را به صحبت در مورد آن سوق داده است. طبق گزارش SimilarWeb که ترافیک وب سایت را ردیابی می کند، بازدید از twitter.com و x.com روز دوشنبه با شروع تغییر نام تجاری افزایش یافت.

جن تاکاهاشی، که حساب کاربری Best of Dying Twitter را اداره می‌کند، از اواخر سال گذشته هرج و مرج این اپلیکیشن را شرح داده است. از قضا، این واقعیت که این حساب اکنون 100000 دنبال کننده دارد، نشان می دهد که این پلتفرم واقعاً مرده نیست. تاکاهاشی می‌گوید بسیاری از مردم تغییر نام را در این هفته مسخره می‌کردند، اما این موضوع باعث شد افراد بیشتری به حساب او جذب شوند و او در پلتفرم‌های رقیب BlueSky و Threads نیز دنبال‌کنندگان جدیدی به دست آورد.

تاکاهاشی که در روابط عمومی کار می کند، می گوید: «مردم آن را برای همیشه توییتر و توییت می نامند. و حتی اگر بسیاری فکر می کنند که X ممکن است پس از دور انداختن هویت برند خود با مشکل مواجه شود، افرادی مانند تاکاهاشی که آن را دوست دارند، به بازگشت ادامه خواهند داد. او می‌گوید: «من برای همیشه یکی از آن افراد خواهم بود، مهم نیست چقدر فکر می‌کنم توییتر دیوانه شده است. “من آخرین نفر در کشتی خواهم بود.”

اما تغییر برند X هنوز کامل نشده است. این سایت هنوز در twitter.com زندگی می کند و x.com در آنجا تغییر مسیر داده است. مردم همچنان این گزینه را دارند که پست‌ها را توییت کنند یا بازتوییت کنند. از برخی جهات، X به سادگی توییتر است، اما با X جایی که قبلا یک پرنده وجود داشت. با این حال، حساب رسمی @Twitter به @X تغییر کرده است – اما تنها پس از اینکه دستگیره از شخصی که آن را در سال 2007 ثبت کرده بود، گرفته شد. اما مسائل بزرگتری در راه است – از جمله ارتباط بین حرف x و پورنوگرافی، که در حال حاضر باعث ایجاد مشکلات تغییر نام تجاری می شود.

ماسک برند شخصی و وسواس خود را نسبت به نامه مقدم بر یکی از شناخته شده ترین لوگوهای جهان قرار داده است. جک دورسی، بنیانگذار توییتر، اوایل این هفته نوشت: «برند توییتر بار زیادی را حمل می کند. “اما تنها چیزی که اهمیت دارد، ابزاری است که ارائه می دهد، نه نام.” نمونه موردی: رقبای X. هنگامی که در اوایل جولای راه اندازی شد، موضوعات به 100 میلیون ثبت نام افزایش یافت، سپس تعامل از دست رفت. تعداد کاربران فعال ماهانه Mastodon در حال افزایش است اما هنوز به اوج خود در اواخر سال 2022 نرسیده است.

برای همه توییترهای جدید، هیچ چیز نتوانسته است نسخه اصلی را تکرار کند. شاید دورسی درست می گوید. اگر X مانند یک نسخه بیت‌آپ و حذف‌شده توییتر عمل کند، مردم همچنان توییت می‌کنند یا x را صرف نظر از نامش.

مطالب مرتبط