تماس صوتی و تصویری توسط X باعث ایجاد چسبندگی در برنامه می شود یا نه؟

امتیاز دهید post

ایلان ماسک روز چهارشنبه اعلام کرد که نسخه اولیه تماس تصویری و صوتی اکنون در X در دسترس است که قبلاً توییتر نام داشت.

این حرکت گام دیگری به سوی هدف ماسک برای تبدیل X به یک “اپلیکیشن همه چیز” است که می تواند همه چیز را از پرداخت های آنلاین گرفته تا اخبار و تحویل غذا را مدیریت کند.

هنوز همه کاربران نمی توانند به آن دسترسی داشته باشند، و X جدول زمانی در مورد عرضه گسترده این ویژگی ارائه نکرده است. این شرکت همچنین آنچه را که کریس مسینا، کهنه کار فناوری در کد X یافت، تأیید نکرده است – اینکه تماس های صوتی و تصویری فقط برای مشترکین در دسترس خواهد بود.

طبق مقاله قبلی TechCrunch:

سایر خطوط کد به هشداری اشاره دارد که زمانی ظاهر می‌شود که فردی می‌خواهد به کاربر دیگری در برنامه پیامک ارسال کند و توضیح می‌دهد که «تماس‌های صوتی و تصویری یک ویژگی برتر هستند» و آنها را به «اشتراک برای دسترسی به دسترسی» ترغیب می‌کند. این بدان معناست که کاربران باید برای X Premium هزینه کنند…

همچنین مشخص نیست که کاربران چگونه می‌توانند تماس‌ها را واقعاً غربال کنند. برای کسانی که زودتر به این ویژگی دسترسی پیدا کرده‌اند، گزینه‌های مجاز تماس شامل کاربران تأیید شده، افرادی که دنبال می‌کنید و افرادی که در دفترچه آدرس شما هستند می‌شود.

X دیگر به درخواست‌های نظر پس از تصاحب ماسک پاسخ نمی‌دهد، فقط با یک پیام خودکار به پرسش‌های مطبوعاتی دریافتی پاسخ می‌دهد، بنابراین ما نمی‌توانیم جزئیات بیشتری در مورد اینکه چرا X این ویژگی را معرفی می‌کند و چرا اکنون بپرسیم؟

مطمئنا، ماسک از اینکه بخواهد X را به پلتفرمی شبیه به وی چت چین تبدیل کند، خجالت نکشیده است – یک برنامه پیام رسانی که به مکانی مرکزی برای همه تراکنش های دیجیتال تبدیل شده است، چه خرید و چه اخبار یا ارتباطات. اما دیدگاه کلی ماسک برای X همیشه یک اپلیکیشن خدمات مالی بوده است.

در حوالی زمانی که ماسک در حال خرید توییتر بود، میلیاردر برای زندگی نامه نویس خود والتر ایزاکسون توضیح داد که فکر می کرد این پلتفرم می تواند به چه چیزی تبدیل شود. “اگر یک شبکه اجتماعی را با یک پلت فرم پرداخت ترکیب کنید، می توانید چیزی را ایجاد کنید که من می خواستم X.com باشد.”

ماسک در ماه جولای توییتر را به X تغییر نام داد، اما X.com از سال 1999 که مقدمه ای برای PayPal بود، وجود داشت. در آن روزها، ماسک فکر می‌کرد که X.com می‌تواند یک فروشگاه همه چیز برای همه نیازهای مالی، از جمله بانکداری، خرید دیجیتال، چک، کارت‌های اعتباری، سرمایه‌گذاری و وام باشد.

به نظر نمی‌رسد تماس صوتی و تصویری لزوماً با این هدف هماهنگ باشد. در واقع، ایده دریافت یک تماس تلفنی در یک پلتفرم رسانه‌های اجتماعی زمانی که فقط برای مصرف سریع اطلاعات در آنجا هستید، کمی برای حواس آزاردهنده است – اگر این تماس از طرف یک کاربر تصادفی تأیید شده X باشد، دو برابر می‌شود.

با این حال، ماسک می‌تواند صفحه‌ای از کتاب اعلامیه‌های محصولات بی‌وقفه Uber را برداشته و تلاش کند تا در X ایجاد چسبندگی کند. اوبر به عنوان یک سرویس تگرگ سواری شروع شد و سپس به سمت تحویل غذا رفت. اکنون این شرکت بر روی این ستون ها گسترش یافته است و به کاربران امکان اجاره قایق، بازگرداندن بسته ها به اداره پست و رزرو شام را ارائه می دهد.

همچنین شبیه نحوه بازی آمازون است که از محصولات دیگر خود مانند الکسا استفاده می کند تا هر زمان که مشتری می گوید: “الکسا، یک دور عمده دیگر کره بادام زمینی به من سفارش بده.”

نحوه انجام این کار در X این است که یک کاربر برای پست‌های پست و فضاهای زنده می‌آید، اما ممکن است برای راحتی تماس‌های تلفنی مجهز به اینترنت، پست‌ها و ویدیوهای طولانی و حساب پس‌انداز با بازده بالا بماند. و از آنجایی که این ویژگی‌ها احتمالاً فقط برای مشترکین در دسترس خواهند بود، تاکتیک قدیمی «پرتاب کن به دیوار و ببین چه می‌چسبد» می‌تواند به یک محرک درآمد برای X تبدیل شود.

یا ممکن است نباشد.

همه اینها به این بستگی دارد که آیا ماسک می تواند برنامه های گسترده تر خود را در بلندمدت انجام دهد یا خیر. این نه تنها یک مشکل فنی برای حل خواهد بود، بلکه ایالات متحده نیز چین نیست. تنظیم‌کننده‌ها شرکت‌های فناوری را زیر نظر دارند تا مطمئن شوند هیچ شرکتی مالکیت زیادی از اینترنت را ندارد.

مطالب مرتبط